O caderno digital de Tatyana Casarino. Aqui você encontrará textos e poesias repletos de profundidade com delicadeza.









Contador Grátis





terça-feira, 17 de outubro de 2017

Playlist Rock Azul -- Os homens do Rock


             


     Olá, pessoal! Eu já postei no Blog a minha Playlist "Rock Rosa" composta por músicas cantadas por mulheres expressivas dentro do Rock and Roll. Hoje compartilharei a minha Playlist "Rock Azul" do Spotify onde reuni algumas das minhas músicas favoritas de Rock cantadas por homens marcantes e bem expressivos dentro desse gênero musical.
   Há várias outras listas de músicas de Rock em meu Spotify (as de Metal, pode exemplo, estão separadas em outra Playlist que posso compartilhar futuramente). As músicas dessa Playlist Rock Azul envolvem Hard Rock, Rock Punk, Rock Grunge Glam Metal, Soft Rock e um pouco de Heavy Metal (confirmada por Tears of The Dragon especialmente).
   Através de suas músicas com letras confessionais e jeito irreverente, eles ajudaram muitos garotos a superarem a timidez e a expressarem os seus sentimentos. Os homens têm muitos sentimentos e sensibilidade também... Sabe-se que, na maior parte das vezes, quando os sentimentos masculinos são extravasados, eles viram Rock and Roll! 
    Para a nossa alegria, os sentimentos deles adquirem a forma de Rock and Roll! Rock é sentimento puro! Emoção na veia! Rock é autenticidade pura e brilho do sol... 
    Selecionei algumas músicas muito importantes para o Rock. Coloquem os fones de ouvido, chacoalhem a cabeça e os cabelos (mas não com tanta força para não dar problemas de saúde como ocorreu com alguns rockeiros), apontem o dedo indicador e mínimo (símbolo e gesto do Rock) e vamos lá! Viva o Rock and Roll!

1) Livin' On A Prayer - Bon Jovi




Trecho da música:


Livin' On a Prayer

"(Once upon a time, not so long ago)

Tommy used to work on the docks
Union's been on strike, he's down on his luck
It's tough, so tough
Gina works the diner all day
Working for her man, she brings home her pay
For love, for love

She says: We've got to hold on to what we've got
'Cause it doesn't make a difference if we make it or not
We've got each other and that's a lot

For love, we'll give it a shot"

Letra e tradução completas:


2) You Give Love A Bad Name - Bon Jovi



Trecho da música:

You Give Love a Bad Name

"Shot through the heart
And you're to blame
Darling, you give love a bad name

An angel's smile is what you sell
You promise me heaven, then put me through hell
Chains of love got a hold on me
When passion's a prison, you can't break free

You're a loaded gun
There's nowhere to run
No one can save me
The damage is done

Shot through the heart
And you're to blame
You give love a bad name (bad name)
I play my part
And you play your game
You give love a bad name (bad name)
You give love a bad name

Paint your smile on your lips
Blood red nails on your fingertips
A school boy's dream, you act so shy
Your very first kiss was your first kiss goodbye"

Letra e tradução completas: 


3) It's my life - Bon Jovi



Trecho da música:

"It's My Life

This ain't a song for the broken-hearted
No silent prayer for faith-departed
I ain't gonna be just a face in the crowd
You're gonna hear my voice
When I shout it out loud

It's my life
It's now or never
I ain't gonna live forever
I just want to live while I'm alive
(It's my life)
My heart is like an open highway
Like frankie said
I did it my way
I just wanna live while I'm alive
It's my life"

Letra e tradução completas:


4) Always - Bon Jovi 

Trecho da música:



Always

"This Romeo is bleeding
But you can't see his blood
It's nothing but some feelings
That this old dog kicked up

It's been raining since you left me
Now I'm drowning in the flood
You see I've always been a fighter
But without you, I give up

I can't sing a love song
Like the way it's meant to be
Well, I guess I'm not that good anymore
But, babe, that's just me

And I will love you, baby
Always
And I'll be there, forever and a day
Always

I'll be there till the stars don't shine
Till the heavens burst and the words don't rhyme
I know when I die, you'll be on my mind
And I love you, always

Now your pictures that you left behind
Are just memories of a different life
Some that made us laugh
Some that made us cry
One that made you have to say good bye

What I'd give to run my fingers through your hair
To touch your lips, to hold you near
When you say your prayers, try to understand
I've made mistakes, I'm just a man"

Letra e tradução completas:


5) Sweet Child O' Mine - Guns N' Roses



Trecho da música:

"Sweet Child O' Mine

She's got a smile that it seems to me
Reminds me of childhood memories
Where everything was as fresh
As the bright blue sky

Now and then when I see her face
She takes me away to that special place
And if I stare too long
I'd probably break down and cry

Oh, oh! Sweet child o' mine
Oh, oh, oh, oh! Sweet love of mine

She's got eyes of the bluest skies
As if they thought of rain
I hate to look into those eyes
And see an ounce of pain

Her hair reminds me of a warm safe place
Where as a child I'd hide
And pray for the thunder and the rain
To quietly pass me by"

Letra e tradução completas:


6) We Will Rock You - Queen



Trecho da música:

"We Will Rock You

Buddy, you’re a boy, make a big noise
Playing in the street, gonna be a big man some day
You got mud on your face, you big disgrace
Kicking your can all over the place

We will, we will rock you
We will, we will rock you

Buddy, you’re a young man, hard man
Shouting in the street, gonna take on the world some day
You got blood on your face, you big disgrace
Waving your banner all over the place

We will, we will rock you
We will, we will rock you"

Letra e tradução completas:


7) Nothing Else Matters - Metallica


Trecho da música:

Nothing Else Matters

"So close no matter how far
Couldn't be much more from the heart
Forever trusting who we are
And nothing else matters

Never opened myself this way
Life is ours, we live it our way
All these words I don't just say
And nothing else matters

Trust I seek and I find in you
Every day for us something new
Open mind for a different view
And nothing else matters

Never cared for what they do
Never cared for what they know
But I know"

Letra e tradução completas:


8) Tears of The Dragon - Bruce Dickinson 



Trecho da música: 

Tears Of The Dragon

"For too long now, there were secrets in my mind
For too long now, there were things I should've said
In the darkness, I was stumbling for the door
To find a reason, to find the time, the place, the hour

Waiting for the winter sun and the cold light of day
The misty ghost of childhood fears
The pressure is building, and I can't stay away

I throw myself into the sea
Release the wave
Let it wash over me
To face the fear, I once believed
The tears of the dragon for you and for me

Where I was, I had wings that couldn't fly
Where I was, I had tears I couldn't cry
My emotions, frozen in an icy lake
I couldn't feel them until the ice began to break
I have no power over this, you know I'm afraid
The walls I built are crumbling, the water is moving

I'm slipping away"

Letra e tradução completa:


9) Friday I'm in love - The Cure



Trecho da música:

Friday I'm In Love

"I don't care if Monday's blue
Tuesday's grey and Wednesday too
Thursday, I don't care about you
It's Friday I'm in love

Monday you can fall apart
Tuesday, Wednesday break my heart
Thursday doesn't even start
It's Friday I'm in love

Saturday wait
And Sunday always comes too late
But Friday never hesitate

I don't care if Monday's black
Tuesday, Wednesday heart attack
Thursday, never looking back
It's Friday I'm in love"

Letra e tradução completas:


10) Boys Don't Cry



Trecho da música:

Boys Don't Cry

"I would say I'm sorry
If I thought that it would change your mind
But I know that this time
I have said too much, been too unkind

I try to laugh about it
Cover it all up with lies
I try to laugh about it
Hiding the tears in my eyes
'Cause boys don't cry
Boys don't cry

I would break down at your feet
And beg forgiveness, plead with you
But I know that it's too late
And now there's nothing I can do"

Letra e tradução completas:


11) Just Live Heaven



Trecho da música:

Just Like Heaven

"Show me, show me, show me how you do that trick
"The one that makes me scream," she said
"The one that makes me laugh," she said
And threw her arms around my neck
Show me how you do it
And I promise you, I promise that
I'll run away with you
I'll run away with you

Spinning on that dizzy edge
I kissed her face, I kissed her head
And dreamed of all the different ways
I had to make her glow,
"Why are you so far away," she said
"Why won't you ever know,
That I'm in love with you,
That I'm in love with you?"

You, soft and only
You, lost and lonely
You, strange as angels
Dancing in the deepest oceans
Twisting in the water
You're just like a dream
Just like I have a dream

Daylight whipped me into shape
I must have been asleep for days
And moving lips to breathe her name
I open up my eyes,
I find myself alone, alone, alone
Above a raging sea
That stole the only girl I loved
And drowned her deep inside of me"

Letra e tradução completas:



12) Love Song - The Cure



Trecho da música:

Love Song

"Whenever I'm alone with you
You make me feel like I am home again
Whenever I'm alone with you
You make me feel like I am whole again

Whenever I'm alone with you
You make me feel like I am young again
Whenever I'm alone with you
You make me feel like I am fun again

However far away
I will always love you
However long I stay
I will always love you
Whatever words I say
I will always love you
I will always love you

Whenever I'm alone with you
You make me feel like I am free again
Whenever I'm alone with you
You make me feel like I am clean again"

Letra e tradução completas:



13) Come As You Are - Nirvana



Trecho da música:

Come As You Are

"Come as you are, as you were
As I want you to be
As a friend, as a friend
As a known enemy

Take your time, hurry up
Choice is yours, don't be late
Take a rest, as a friend
As an old memory, yeah

Memory, yeah
Memory, yeah
Memory, yeah

Come doused in mud, soaked in bleach
As I want you to be
As a trend, as a friend
As an old memory, yeah

Memory, yeah
Memory, yeah
Memory, yeah

And I swear that I don't have a gun
No, I don't have a gun
No, I don't have a gun"

Letra e tradução completas:


14) Smells Like Teen Spirit - Nirvana 



Trecho da música:

Smells Like Teen Spirit

"Load up on guns, bring your friends
It's fun to lose and to pretend
She's over-bored and self-assured
Oh, no, I know a dirty word

Hello, hello, hello, how low
Hello, hello, hello, how low
Hello, hello, hello, how low
Hello, hello, hello

With the lights out, it's less dangerous
Here we are now, entertain us
I feel stupid and contagious
Here we are now, entertain us
A mulatto, an albino
A mosquito, my libido
Yeah, hey, yay

I'm worse at what I do best
And for this gift I feel blessed
Our little group has always been
And always will until the end"

Letra e tradução completas:


15) Lithium - Nirvana 



Trecho da música:

Lithium

"I'm so happy
'Cause today I've found my friends
They're in my head
I'm so ugly
But that's okay, 'cause so are you
We broke our mirrors

Sunday morning
Is everyday, for all I care
And I'm not scared
Light my candles
In a daze, 'cause I've found God

Yeah, yeah
Yeah, yeah
Yeah, yeah"

Letra e tradução completas:


16) Polly - Nirvana



Trecho da música:

"Polly

Polly wants a cracker
I think I should get off her first
I think she wants some water
To put out the blow torch

Isn't me?
Have a seed
Let me clip
Dirty wings
Let me take a ride
Cut yourself
Want some help?
Please myself
Got some rope
Have been told
Promise you
Have been true
Let me take a ride
Cut yourself
Want some help?
Please myself"

Letra e tradução completa:



17) Heart-Shaped Box -Nirvana



Trecho da música:

Heart-Shaped Box

"She eyes me like a Pisces when I am weak
I've been locked inside your heart-shaped box for weeks
I've been drawn into your magnet tar pit trap
I wish I could eat your cancer when you turn black

Hey, wait! I've got a new complaint!
Forever in debt to your priceless advice
Hey, wait! I've got a new complaint!
Forever in debt to your priceless advice
Hey, wait! I've got a new complaint!
Forever in debt to your priceless advice
Your advice

Meat-eating orchids forgive no one just yet
Cut myself on angel hair and baby's breath
Broken hymen of Your Highness, I'm left back
Throw down your umbilical noose, so I can climb right back"

Letra e tradução completas:



18) Welcome To The Jungle - Guns N' Roses



Trecho da música:

Welcome To The Jungle

"Welcome to the jungle
We got fun and games
We got everything you want
Honey, we know the names
We are the people that can find
Whatever you may need
If you got no money, honey
We got your disease

In the jungle, welcome to the jungle
Watch it bring you to your knees, knees
Oh, I wanna watch you bleed

Welcome to the jungle
We take it day by day
If you want it, you're gonna bleed
But it's the price you pay
And you're a very sexy girl
That's very hard to please
You can taste the bright lights
But you won't get them for free

In the jungle, welcome to the jungle
Feel my, my, my, my serpentine
I, I wanna hear you scream"

Letra e tradução completas:



** Curiosidades sobre a Playlist:

         



    Procurei fazer uma Playlist com alguns homens importantes para o Rock e para a expressão masculina: Bon Jovi, Axl Rose, Robert Smith, Freddie Merury, Bruce Dickinson, James Hetfield e Kurt Cobain. Espero que os rapazes tenham gostado dessa minha Playlist repleta de expressão de sentimento masculino (acredito que as mulheres também irão gostar da Playlist não somente devido à qualidade das músicas selecionadas, mas também em razão da beleza desses cantores gatos hehehe). 
   Conheci a maioria dos cantores de Rock através de meu pai que sempre gostou de Rock. Lembro-me de ir à escola escutando os CDs de Bon Jovi. Eu amava (e continuo amando) "You Give Love a Bad Name". Quando criança, eu não entendia direito inglês e cantava "Chartilarrá" ao invés de "Shot through the heart" hehehe. Costumo ouvir essa música quando vou nadar e considero a minha música de vida hehehe, já que eu dou ao amor um "bad name" (no bom sentido) hehehe. Espalhar amor neste mundo "frio" é ser rebelde... Essa música será tema de um Conto de Vampira que escreverei. Trata-se de uma Vampira que arrasa os corações dos homens (especialmente os que mais precisam de amor) e dá uma "má reputação" ao amor. 

                

      
      Sabe-se que Bruce Dickinson é um cantor, radialista, escritor e piloto que, além de seu trabalho no Iron Maiden, também seguiu carreira solo e lançou músicas marcantes como "Tears Of The Dragon". Conheci esta música através de meu pai e me encantei por ela. Curiosamente, essa música me inspira a escrever Poesias místicas a respeito dos desafios do signo de câncer e do Arcano XVIII do Tarô, o qual mostra um animal aquático (caranguejo ou lagosta) em um rio entre dois lobos hehehe. Não sei o porquê, mas sempre que ouço esta música me lembro deste Arcano do Tarô. Ainda publicarei Poesias místicas acerca deste Arcano (A Lua) no Blog. Talvez as "Lágrimas do Dragão" me lembrem as "lágrimas" da lua expostas nesta carta mística hehehe. 

                      

         
       Ressalta-se que Axl Rose escreveu Sweet Child O' Mine, November Rain, This I Love e Estranged inspirado em sua paixão pela modelo Erin Evely, a filha do cantor Don Everly de Everly Brothers. Sempre achei Erin Evely muito bela e elegante (ela é bela até hoje ao contrário dele que perdeu a beleza hehehe, confirmando que nós mulheres ficamos belas por muito mais tempo do que os homens além de vivermos mais, é claro). Sinceramente, eu não sei como ele consegue namorar tantas mulheres bonitas hehehe. Quando Axl canta em Swwer Child O' Mine She's got eyes of the bluest skies, ele está se referindo aos olhos dela que são azuis. Os cabelos castanhos escuros delas possuem uma cor quente e inspiraram o verso: Her hair reminds me of a warm safe place. 
        Eles se casaram em Las Vegas e, em menos de um mês depois, ela pediu o divórcio motivada pela chantagem emocional que havia sofrido: Axl apareceu na casa dela com uma arma em seu carro e ameaçou se matar caso ela não se casasse com ele. Se existe algo que eu abomino é a chantagem emocional ou a violação da integridade psicológica de alguém. Após saber dessa história, confesso que me decepcionei com Axl Rose e não escuto mais "Sweet Child O' Mine" do mesmo jeito. Até ajudo pessoas que atravessam fases melancólicas (todos nós temos nossas fases difíceis), mas não tolero ouvir frases como "vou me matar" ou algo do tipo. Acredito que seja a frase mais angustiante que alguém pode ouvir de um(a) amigo (a), namorado (a) ou ente querido. Chantagem emocional é golpe sujo... 

                       
          
          Admito que a música "Friday I'm in Love" de The Cure é uma das músicas mais geniais que eu já ouvi em toda a minha vida, pois ele capta o "espírito" de cada dia da semana. Quem nunca sentiu felicidade ao chegar a sexta-feira, véspera de fim de semana? Inspirada nessa música, eu escrevi sete poesias, cada uma retratando um dia da semana hehehe (estão no meu caderninho de poesia antigo e talvez eu publique algum dia aqui no Blog embora elas sejam simples e eu nunca tenha dado importância a elas).
         Acredito que a sexta-feira seja o dia da semana favorito para muitas pessoas (é o meu dia favorito da semana). Sexta-feira também é marcante para mim, tendo em vista que é o dia que eu costumo fazer as minhas orações espiritualistas e Reiki (eu frequentava reuniões espiritualistas e aplicava a energia do amor da Flor de Lótus nas pessoas nesse dia da semana). 
          A música Love Song de The Cure é uma das músicas de amor mais "cortantes" de ouvir hehehe. A voz de Smith é melancólica e eu recomendo não ouvir esta música se você estiver passando por uma fase difícil na vida ou em uma "dor de amor". O clipe é melancólico e psicodélico, mostrando os integrantes da banda em uma caverna. Smith aparece sentado num canto olhando para os próprios dedos e é como se os picos da caverna se parecessem com os dedos dele. 

                        

          
         Eu gosto do jeito "doidão" de Smith e a forma como ele usa maquiagem (e ele não é gay). Smith pegou emprestado o batom da cantora britânica Siouxsie Sioux e passou nos próprios lábios após usar ópio (sim, ele estava bem doidão). Ele se irrita quando dizem que ele é uma pessoa triste devido à imagem gótica que ele passa e às letras de música sombrias. Segundo Smith, ele é uma pessoa feliz que costuma escrever quando se sente deprimido. Apenas isso. Ele não é melancólico o tempo todo. 
          As letras das músicas de Nirvana são difíceis de interpretar. Heart-Shaped Box traz muito rendimento à família dele até hoje. É uma música que traz lucro e polêmica até hoje devido à letra poética. O nome da canção se deve a uma caixa em formato de coração que a sua esposa Courtney Love deu para ele. Entretanto, a canção iria se chamar "caixão em formato de coração" ao invés de "Caixa em forma de coração".
          Eu tenho uma teoria de que as músicas de Cobain revelam o seu ímpeto suicida desde sempre (é como se ele planejasse o suicídio há muito tempo e todas as suas músicas retratassem isso). Ainda publicarei no Blog a minha interpretação das músicas de Cobain, especialmente dessa.

                 

         

         Ao meu ver, ele se inspirava em várias coisas ao mesmo tempo e formava um "colcha de retalhos" ou um "mosaico" na cabeça. É preciso estudar cada pedacinho dos versos de Cobain para compreender corretamente o que a sua poesia passava. Sabe-se que Cobain e Axl Rose eram rivais e trocavam "farpas" de vez em quando. Admiro esses dois cantores (Cobain e Axl Rose) na arte, mas não acredito que eles sejam exemplos na vida pessoal. Um suicida e um cara que ameaça a namorada jamais serão exemplos de pessoas. Entretanto, são músicos talentosos sem dúvidas e proporcionam excelente Rock and Roll para todos nós. 

Tatyana Casarino

Sigam tatycasarino-br no Spotify
















Nenhum comentário:

Postar um comentário